Tegoroczna akcja wakacyjna, która potrwa od 15 czerwca do 30 sierpnia. W tym czasie każdego dnia jechać będzie aż 514 pociągów. To absolutny rekord, który ma na celu zapewnienie płynności podróży i zwiększenie dostępności najpopularniejszych kierunków. Szczególny nacisk położono na połączenia nad morze, gdzie do dyspozycji pasażerów oddano nowe pociągi takie jak IC Szkuner z Przemyśla czy IC Gwarek z Katowic do Ustki, oraz w góry – do Szklarskiej Poręby łatwiej będzie dojechać pociągiem IC Orzeszkowa, a do Jeleniej Góry składem IC Karkonosze. Flagowym punktem nowego rozkładu jest pociąg typu Pendolino z Warszawy do Świnoujścia, który pokona trasę w rekordowe 5,5 godziny. Nowością, która wzbudza ogromne zainteresowanie, jest także pierwsze bezpośrednie połączenie z Polski do Chorwacji. Pociąg z Warszawy do Rijeki będzie kursował cztery razy w tygodniu, a podróż potrwa około 20 godzin, z biletami dostępnymi już od 193 zł za miejsce siedzące. Przy tej okazji warto też wspomnieć o organizowanej przez Koleje Śląskie akcji Kolej na Beskidy, która ma zachęcić od odwiedzania i przemierzania tych pięknych gór/

Kolej na lato 2025: Nowoczesny Tabor i Automaty na Pokładzie

W trakcie akcji „Kolej na lato 2025” PKP Intercity stawia na komfort, wprowadzając na trasy zmodernizowane wagony COMBO, oferujące m.in. przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami, wydzielone przedziały dla rodzin z dziećmi oraz miejsca do przewozu rowerów. Łącznie w 2025 roku przewoźnik odbierze 95 takich zmodernizowanych jednostek. Co więcej, tabor zasilą także 38 fabrycznie nowe lokomotywy, zdolne poruszać się z prędkością 160 km/h, co ma wpłynąć na większą niezawodność połączeń. W pociągach Pendolino oraz w nowych składach standardem staje się dostęp do Wi-Fi oraz gniazdek elektrycznych przy każdym fotelu. Kolejnym udogodnieniem, które znacząco poprawi komfort podróży, jest rozbudowa sieci automatów z jedzeniem i piciem. W 2025 roku przewoźnik planuje zainstalować łącznie 118 maszyn w 59 pojazdach, w tym w popularnych wagonach COMBO oraz elektrycznych zespołach trakcyjnych ED74.

Pasażerowie znajdą w nich szeroki asortyment produktów: od zimnych napojów i słodkich przekąsek, po gorącą kawę, herbatę, a nawet dania gotowe, takie jak zupa pieczarkowa. Automaty będą regularnie zaopatrywane, aby zapewnić stałą dostępność oferty, a ich obsługa i serwis mają odbywać się 7 dni w tygodniu. Według danych przewoźnika, najchętniej kupowanymi produktami są batony, kawa z mlekiem i woda, co pokazuje, że dostęp do podstawowych produktów w trakcie podróży jest niezwykle istotny dla pasażerów.

Projekt „Kolej na Lato 2025” to kompleksowa odpowiedź na potrzeby podróżnych. Zwiększając liczbę pociągów i skracając czasy przejazdów, PKP Intercity rzuca wyzwanie transportowi samochodowemu. Nowoczesny tabor i praktyczne udogodnienia, jak łatwo dostępne automaty z przekąskami, mają szansę przekonać wielu Polaków, że tegoroczne wakacje warto zacząć już na dworcu.

Grafika: Pexels, Jean-Paul Wettstein