Po niedawnym zwiększeniu liczby pociągów w wakacyjnym rozkładzie jazdy, PKP Intercity wprowadza kolejną zmianę, która ma zachęcić pasażerów do korzystania z kolei. Na czym więc polega nowy system promocji w PKP Intercity? Zamiast dotychczasowych pięciu, oferta „Promo” będzie teraz obejmować dziewięć progów cenowych. Kluczowa zmiana dotyczy sposobu, w jaki rośnie cena biletu po wyprzedaniu się najtańszych pul. Dotychczas cena często skokowo rosła do poziomu bazowego. Teraz, dzięki dodatkowym progom pośrednim, będzie wzrastać bardziej stopniowo. Dla przykładu, kupując bilet na pociąg EIP z Krakowa do Warszawy, po wyczerpaniu puli biletów za 143,65 zł, system nie przejdzie od razu do ceny bazowej 169 zł. Od 3 lipca pomiędzy tymi kwotami pojawi się jeszcze jeden próg promocyjny, w cenie 157,17 zł.
Zmiany obejmują wszystkie pociągi krajowe przewoźnika: Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). Co bardzo ważne, wprowadzenie nowego systemu promocyjnego nie powoduje wzrostu cen bazowych biletów.
Dla podróżnych najważniejszą zasadą staje się planowanie z wyprzedzeniem. Im wcześniej zostanie dokonany zakup biletu, tym większa jest szansa na skorzystanie z najkorzystniejszej oferty cenowej. System ten, podobny do rozwiązań stosowanych przez przewoźników lotniczych, ma na celu zachęcenie pasażerów do wcześniejszych rezerwacji. Warto więc nie zwlekać z decyzją, szczególnie w przypadku podróży w popularnych terminach, by zapewnić sobie najniższą możliwą cenę.
Grafika: Pexels, Aleksander Dumała
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.