Dlaczego Crag Sport zdecydował się na współpracę z Gerberem?
Jesteśmy na rynku już od wielu lat, baczenie go obserwujemy i analizujemy. Wywodzimy się z aktywności bezpośrednio związanych z górami min, narciarstwa tourowego, wspinaczki, czy alpinizmu. W tym kierunku zmierzały nasze wiodące marki jak min. Black Diamond, Gregory, Ticket to the Moon. Bardzo ważnym aspektem naszej pracy jest stały kontakt z klientami hurtowymi. Mają oni największy kontakt z klientami detalicznym przez co mogą obserwować zamiany na rynku, które w ostatnich latach występują bardzo dynamicznie. Z uwagi na mocno rozwijające się na polskim rynku outdoorowym kategorie survival, bushcraft, bikepacking, oraz turystykę leśną podjęto decyzje o rozpoczęciu współpracy z marką Fiskars, która jest właścicielem Gerber Gear. Dało nam to również możliwość otwarcia naszych pozostałych marek na nowy rynek militarny, gdzie produkty przeznaczone do działalności górskiej świetnie się przyjęły.
Kto jest największym w Polsce odbiorcą produktów Gerber?
Największym odbiorcą produktów Gerber nie można ukrywać, że jest rynek militarny. Gerber jest marką rozpoznawalną i znaną w kręgach wojskowych i militarnych. W sklepach z tej branży znajduje się 99% kolekcji katalogowej, która jest bardzo szeroka pod względem oferty.
Jak marka została przyjęta na polskim rynku?
Na rynku militarnym była bardzo dobrze znana. Dało nam to opcję szybkiego startu i zbudowania dużej i solidnej bazy klientów. Dla rynku outdoor była to nowość, która zapełniła pewną nisze w branży. Dała też możliwość sklepom outdoorowym otwarcia się na nowe kategorie i aktywności w postaci survivalu, czy bushcraftu.
Jakie produkty sprzedają się najlepiej wśród odbiorców indywidualnych, a jakie wśród instytucjonalnych?
W przypadku klientów indywidualnych, tak naprawdę bardzo dobrze rotuje cała dostępna kolekcja Gerbera. Wszystkie kategorie, od noży i multitooli po akcesoria świetnie się odnajdują.
Wśród klientów instytucjonalnych największym zainteresowaniem cieszą się multitoole, oraz noże taktyczne.
Jakie służby kupują sprzęt Gerbera?
Ciężko jest nam to określić ponieważ wiemy, że narzędzia Gerber’a są wykorzystywane przez wiele służb w Polsce. Oczywiście wojsko, gdzie są to idealne narzędzia do codziennej pracy, które ułatwiają wykonywanie zadań. Wiele noży ratunkowych znajduje się wyposażeniu straży pożarnej, ratowników medycznych, czy ratowników górskich. Multitoole użytkują funkcjonariusze policji, służby więziennej, straży granicznej, czy służby celnej.
Co w nim cenią?
W pierwszej kolejności zwracają uwagę na jakość wykonania naszych narzędzi. Większość powstaje w fabryce w Portland w stanie Oregon w US. Przemyślana konstrukcja daje możliwość użytkowania narzędzi w każdych warunkach, oraz klimacie. Ważnym aspektem jest prostota użytkowania, oraz możliwość używania powszechnie dostępnych elementów dodatkowych. Min. narzędzia Gerbera są kompatybilne ze standardowymi bitami do wkręcania, które są dostępne w każdym sklepie budowalnym. Nie ma potrzeby kupowania dedykowanych akcesoriów, bezpośrednio od producenta.
Co doceniają w tym sprzęcie klienci indywidualni?
Bardzo ważnym dla nas aspektem jest kwestia użytkowania tych narzędzi. Wiemy jak wygląda działanie w terenie, ponieważ sami użytkujemy nasze produkty. Czasem zdarzają się tzw. wypadki przy pracy i dojdzie do awarii narzędzia. Wprowadzona została 25 letnia gwarancja na wszystkie produkty marki Gerber Gear na terenie Polski. Nie rozróżniamy rodzaju awarii, każdy produkt zostaje osobno rozpatrywany z czego dla nas najważniejsze jest zadowolenie klienta detalicznego, który użytkuje produkt. W razie problemów proszę o kontakt z naszym działem serwisowym.
Jaki jest Pana ulubiony produkt?
Moim ulubionym narzędziem jest nóż Sharkbelly i tool Suspension NXT black. Stawiam mocno na użytkowość produktu, w czasie działania terenowego, niską wagę, oraz jakość wykonania. Oba narzędzia sprawdzają idealnie podczas aktywności, które uprawiam i już parę razy uratowały mi skórę w terenie.
Co, wg dystrybutora, stanowi wyróżnik marki?
Dla nas bardzo ważną kwestią jest unikalny amerykański charakter produktów, oraz sama historia marki, która bezpośrednio wiąże się z tym co napędza do pracy, czyli działaniem w ternie. Ważnym aspektem jest szeroka kolekcja, ponieważ nie są to tylko noże i tool’e, ale również maczety siekiery, saperki, krzesiwa, sztuce turystyczne. Daje to możliwość wyboru dla klienta detalicznego, który nie konieczniej jest żołnierzem, ale również jeździ na rowerze, pracuję, majsterkuje, lub lubi mieć przy sobie elegancie narzędzie.
Jakie Gerber ma linie produktowe i czym się one charakteryzują?
Najczęściej produkty wyróżniamy poprzez ich specyfikację: noże, multitoole, narzędzia i akcesoria.
Mamy kilka wyróżniający się serii min. Armbar ( scyzoryki z driverem do wymiennych bitów), Gator (rękojeść imitująca skórę aligatora, mająca właściwości antypoślizgowe), Center Drive ( jednoręczny tool, z centrowanym driverem do bitów).
Jak obszerna jest oferta poszczególnych linii (ile produktów) I jak często pojawiają się nowości?
Oferta jest bardzo szeroka, przez co docieram do dużej grupy odbiorców hurtowych, a oni do detalicznych. Nowości pojawiają się regularnie i wprowadzane są do oferty przez na bieżąco przez cały rok. Obecnie trwa premiera nowego tool’a Dual Force, przeznaczonego do ciężkiej pracy.
Jak producent dostosowuje wyroby do zróżnicowanych potrzeb?
Tak, jak wcześniej wspominałem oferta jest bardzo szeroka i również specjalistyczna. Od użytkowników kategorii EDC, poprzez służby, myślistwo i wędkarstwo. Producent cały czas obserwuje rynek i potrzeby klientów. Daje to nam możliwość dostosowywania się do bardzo dynamicznego rozwoju branży w Polsce.
Jak Crag Sport promuję markę? W jaki sposób można zapoznać się z produktami Gerbera?
Powstała Polska strona z pełną ofertą produktów Gerber Gear- gerbertools.pl. Znajdują się tam wszystkie produkty dostępne na Polskim rynku, wraz z opisami technologicznymi, filmami i rysunkami technicznymi.
Działamy bardzo szeroko w kwestiach promocyjnych, od prowadzenia SM Crag Tools, przez wspieranie różnych imprez w formie nagród (Merph Challenge, Marsz Nila, Maraton Selekcja), tworzenie narzędzi z dedykowanym grawerem, testy produktowe, filmy promocyjne, artykuły w prasie.
Czy i jak się układa współpraca z ambasadorami marki?
Jestem z niej bardzo zadowolony. Nasi ambasadorzy są świetnymi fachowcami w tym co robią, oraz świetnymi ludźmi prywatnie. Dzięki ich doświadczeniu poznajemy nieznane nam aspekty i szczegóły wielu produktów.
Nasi ambasadorzy są zaangażowani w wiele różnych projektów min szkoleniowych, oraz społecznych. Doceniamy takie szerokie działania i chętnie je wspieramy. Daje nam to możliwość budowania silnego i stabilnego wizerunku naszej marki w oczach klientów i użytkowników.
Weteran JW GROM Tomasz Laskowski, ambasador amerykańskiej marki GERBER / Zdjęcie: Gerber
Czy istnieją, obecnie lub planach, produkty pod wspólną marką Gerber, zrobione specjalnie na polski rynek?
Jesteśmy w trakcie tworzenia pewnego unikalnego projektu, ale nie chcę obecnie zdradzać szczegółów. Na pewno dowiecie się o nim w pierwszej kolejności.
Dziękuję za rozmowę.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.